Stress

Stress er udtryk for en længere periode med overbelastning, hvor kroppens og psykens signaler er blevet overhørt. Stress er på denne måde en midlertidig tilstand, som går over igen, når signalerne tages alvorligt og du lærer at lytte til dem.

I et typisk forløb identificerer vi i fælleskab dit symptombillede og jeg vurderer din samlede belastningsgrad. Er der er tale om decideret overbelastning eller kollaps vil en hel eller delvis sygemelding være relevant. I disse tilfælde sker dette naturligvis i tæt samarbejde med HR og nærmeste leder. Er der omvendt tale om hverdagsstress og travlhed, anbefaler jeg, et executive coaching forløb til en bedre indsigt og balance i hverdagen.

Min overbevisning er, at alvorlig stress også er et organisatorisk og et ledelsesmæssigt ansvar, derfor er involveringen af organisationens ledelse og HR afgørende for at sikre forebyggelse.

Stress er ikke alene en stor omkostning for det enkelte menneske – for virksomheden er det ligeledes en stor omkostning fra start til slut.

Er du leder og har du oplevet vanskeligheden og ensomheden i at skulle håndtere stressede medarbejdere? Så er du ikke alene. Du kan læse mere om ledergruppens stresshåndtering nedenfor.

Hvordan har jeg kvalificeret mig til at arbejde med stress? Få svaret her

RELATEREDE YDELSER

LEDERGRUPPERS STRESSHÅNDTERING

Ledergrupper kan ved fælles hjælp lære at udvikle sig ift. håndtering af stress i organisationen. Til gavn for gruppen, medarbejderne og resultaterne

læs mere

EXECUTIVE COACHING

Hvordan håndterer du dilemmaet mellem at være strategisk og nærværende overfor dine medarbejdere?

læs mere

TEAM- OG ORGANISATION

En organisation er en lærende og udviklende enhed, der ved ekstern bistand kan øge egen kraft til at accelerere problemløsning.

læs mere

KONFLIKTHÅNDTERING

Er du, dine medarbejdere eller ledelseskolleger kørt fast i en konflikt?

læs mere